Självkänsla

Publicerat: 2010-04-11 Kl: 20:31:33 | I kategori: Deep talk



Självkänsla
, ni vet det där som gör att man känner sig bra, snygg, fin och vacker? Det är ett stort problem för många. Jag har haft väldigt dålig självkänsla och har ännu inte det på topp. Det har med personer i mitt liv att göra som jag har påverkats av och inte insett det själv. De har sänkt mig och sagt saker till mig som inte har varit sant och som jag sedan har inbillat mig är sant.


Sådana personer som man börjar träna för för att få bort den där magen de tycker är lite stor eller fundera över plastbröst för att någon säger att de "hänger lite" då man är under 20..? Om ni umgås med sådana personer: klipp av dem! De ger ingenting bra och får er bara på fel tankar. Umgås istället med personer som berättar hur fin och bra du är som du är istället, så som det ska vara.

En person fick mig att må grymt dåligt över hur jag såg ut och var. En person fick mig att känna mig stolt över hur jag såg ut och var. Den personen har förändrat mig en del. Och nu står jag här med en smula bättre självförtroende och förstår inte hur jag kunnat tänka tanken på plastbröst och dylikt.

 

 


Kommentarer
Postat av: Vildvittrans

Åååå... Jag har lust att spöa den idioten som rackat ner på min fina, fina, fina, fina lillasyster! Du är ju helt prefekt lilla gumman! Vet du inte det? Se dig i spegeln och försök att se det vi andra ser! En otroligt vacker och snygg tjej som har det allra finaste inuti också! Puss! Jag älskar dig, gumman!

2010-04-11 @ 20:49:19
URL: http://vildvittrans.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Det finns många idioter och det är lätt hänt att tro på skiten dom säger. Men skönt att läsa att du insett ett och annat, och nu kan gå rakryggad med huvudet högt! :)

2010-04-11 @ 21:03:31
URL: http://pernillalundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0