Dag 03 - Mina föräldrar

Publicerat: 2010-12-03 Kl: 21:35:36 | I kategori: Dag 1-30



Dag 3
Mina föräldrar

Min mamma heter Agneta och är en kvinna i sina bästa år. Folk säger att vi är väldigt lika, somliga kallar mig till och med för Lill-Agneta.. Hon jobbar på Landgrenskolan i Härnösand i receptionen där och har tidigare jobbat på Härnösands gymnasium med samma sak. Hon verkar trivas med det även fast vi brukar skämta om att hon är en eldsprutande drake som går omkring i korridorerna. Men det vet hon bara är skämt (eller..?) Jag tror att jag är väldigt lik henne på många sätt, jag är ganska noggrann, punktlig, har lätt till skratt och då vi bråkar, då bråkar vi!

 

 

Min pappa hette Mats. Han dog för 13 år sedan i cancer, jag var sju år då. Därför kan jag inte berätta så mycket om honom. Han var ambulansförare och jag minns att han ofta jobbade konstiga tider, typ nätter och så. Men mamma har sagt att han trivdes med sitt jobb och det tror jag. Jag hade mina funderingar ett tag på att också bli ambulansförare.. Men njae, tror inte det passar mig riktigt haha. Min bror är extremt lik pappa, på utseendet och till sättet och det är jag glad för. Jag saknar min pappa, varje dag, hela tiden. Jag vet att mitt liv skulle se annorlunda ut om han fanns kvar, men att han inte gör det har gjort mig till den personen jag är idag. Men oavsett vad hade jag såklart velat att han fanns kvar här med oss.

 


(enda bilden jag har på honom på datorn, här var han typ 18 år och gjorde lumpen. Sjukt lik bror!)

 

Mamma och pappa, jag älskar er, det vet ni


Kommentarer
Postat av: syrran

Älskar dig min lilla fina syster! Du vet att han är med dig varje sekund, va? Han vakar över dig och ser dina tårar och tänker att "min lilla Emma ska inte gråta! Hon ska vara lycklig!" Minns honom med glädje för det skulle han önska! PUSS

2010-12-03 @ 22:29:25
URL: http://vildvittrans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0