Beskrivning på tubhalsduk

Publicerat: 2010-09-27 Kl: 20:57:59 | I kategori: Recept





60 maskor

1 avig
1 rät


Börjar alltid med 1 rät och avslutas alltid med 1 avig

Stickor: 10.0:or


Jag använder mig av garnet Järbo Vinga eller Järbo Lady. Jag tycker att de är mjukast och kliar minst sedan är de billiga och finns att köpa på Ica eller Coop.

För att göra en halsduk på ungefär 160 cm behövs 3 ½ nystan.



För att göra kanten på slutet starkare så syr jag ett varv med en stor stoppnål och fäster sedan. Sedan använder jag stoppnålen för att sy ihop början och slutet så att det blir en rund tubhalsduk helt enkelt.  Jag syr ihop halsduken med tråden som blir över efter att man har maskat av på slutet. Svårare än så är det inte!

Skriv till mig om ni har några frågor!

Lycka till!



Kommentarer
Postat av: julia

TACK :D nu ska jag bara komma ihåg att köpa garn så ja kan börja någongång :D

2010-09-29 @ 22:42:49
Postat av: Ingmarie

Hej håller nu på att sticka denna tubhalsduk, tack för mönstret, men fattar inte riktigt vad du menar när du skriver att du sy i slutet eller i början?

2010-10-06 @ 08:29:06
Postat av: Sussi Sjöberg

Tack för beskrivningen nu ska jag sätta i gång med min men jag kommer att använda ett annat garn så jag får använda mindre stickor plus att jag kommer att sticka min på rundstickor för då slipper man sy i hop den

2011-01-30 @ 17:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0