Blomflugor?!

Publicerat: 2011-08-10 Kl: 22:29:12 | I kategori: Tips



 

Blir ju irriterad.. Är det någon som har ett bra tips på vad man gör åt blomflugor/bananflugor (samma?) ? Har aldrig haft det förut men nu vill dom tydligen visa upp sig.. Jag har provat att ställa en kopp med diskmedel blandat med vitvinsvinäger bredvid blommorna.. Hjälper inte! Så jag skulle bli jätteglad om det är någon som har ett bra tips! (Har läst att man ska lägga lite fimpar i blommorna men var ska jag få dom ifrån och jag vill inte att det ska lukta gamm'rök i mitt hem..? Så det kan ni utesluta!)


Kommentarer
Postat av: emma

du kan få fimpar av mig ;)

2011-08-10 @ 22:50:49
URL: http://emmagustaf.blogg.se/
Postat av: Jennie

De kan bo i avloppet. Häll en massa supervarmt, typ kokande vatten i diskhon och i andra hon. Kan funka :) de lägger sina äckliga ägg där nere nämligen. Du glömde socker i blandningen du försökt döda dem med. Man måste nämligen locka dem till vattnet och sen ska de dö ut av vinägern/ättika och sen sjunka till botten pga att diskmedlet har förstört ytspänningen. Alltså blanda mycket socker i vattnet + ättika/vinäger + några droppar diskmedel. Allt detta har jag lärt mej av Ida S :) Ha det bra!

2011-08-10 @ 23:29:52
Postat av: Emma

Jennie: TACK! det ska jag prova! Får damp på dom snart.. Tack så hemskt mycket, återkommer när jag har provat om det funkar ;D

2011-08-11 @ 14:49:17
URL: http://emmakjonsson.blogg.se/
Postat av: Ida

haha Jennie hann före med mitt tips :D

2011-08-11 @ 17:25:05
URL: http://idizar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0