Cancer smittar inte, men den drabbar alla

Publicerat: 2013-10-29 Kl: 16:12:00 | I kategori: Min vardag


 
Igår zappade jag runt och hamnade på Sjuan och fastnade framför galan
Tillsammans mot cancer. Jag hann se kanske fem minuter sedan kom tårarna efter att ha hört historien om en fru och mamma som gått bort innan hon var 30 år. Och historien om Edvin Berg som dog 18 år gammal i blodcancer.. 18 år! Han hade hela livet framför sig! Det var så hemskt, jag blev så arg och ledsen. Men galan fick in 63,5 miljoner kronor, i fjol fick dom in 49 miljoner, så jävla bra!
 
Vi måste faktiskt öppna ögonen och inse att varje år får 55 000 personer i Sverige cancer och att det är en förjävlig sjukdom som påverkar alla på något sätt. Cancer smittar inte, men den drabbar alla. Jag är riktigt stolt över mig själv att jag sedan en tid tillbaka skänker 100 kronor varje månad via autogiro till Cancerfonden, för jag kan dra in på till exempel en fin topp, en fika eller en flaska vin för att kunna bidra med någonting till cancerforskningen. Det tror jag att ni också kan, gå in på Cancerfondens hemsida och kika, läs och bidra! För denna jävla sjukdom måste bort, den har gjort för mycket ont och kommer att fortsätta.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0