For you,

Publicerat: 2009-11-01 Kl: 23:00:49 | I kategori: Deep talk




Det har varit en sådan helg, då man ska skänka en tanke åt de döda, sägs det. Men det gör jag, hela tiden. Du finns i mitt liv, även fast du inte riktigt finns här längre. Det har gått tolv år. Jag var sju år då du försvann ur våra liv. Det har varit otroligt jobbiga och långa tolv år, och det kommer inte att bli så mycket bättre. Jag tänker mig dig i mitt liv, hur stolt du skulle vara över att jag har tagit körkort, har ett jobb, har tagit studenten och att jag mår ganska bra.

Hade du blivit sjuk idag, då hade det nog kunnat botas. Men det var då, det var tolv år sedan, då gick det inte. Och det har vi fått lida för. Varje dag. Så många tårar, så mycket smärta.


Då jag är riktigt nere, då jag bara ser svart. Då pratar jag med dig, då tänker jag på dig. Då är det som jobbigast. Jag skulle göra vad som helst för att få dig tillbaka. För det är inte rättvist att du inte ska finnas här då jag växer upp, bildar familj.

Jag klarar inte av tanken att mina barn inte kommer att ha en morfar, att du inte kommer se mig då jag gifter mig, alla de där stora sakerna.

Det gör ont. Allting gör ont.


Jag älskar dig


Jag saknar dig pappa



(Detta skriver jag inte för att ni ska tycka synd om mig eller för att jag ska ha en "Hej-jag-försöker-att-vara-märkvärdig"-stämpel. Jag skriver detta för min skull,
för din skull
. Men detta är min blogg, och det kanske är på tiden att ni lär känna mig lite på djupet.. Inte bara genom några få mystiska ord.)

Kommentarer
Postat av: emma

älskar dig otroligt<3 du vet att jag finns, och vart!<3

2009-11-01 @ 23:10:40
URL: http://esoderstrom.blogg.se/
Postat av: Johanna

åh, vad jobbigt...

bloggen är väldigt bra att skriva av sig i.



jag vet inte vad jag ska skriva. meningen med denna kommentar är i alla fall att jag finns här om du behöver mig, även fast vi inte känner varandra så bra.

2009-11-02 @ 08:18:45
URL: http://johhenriksson.blogg.se/
Postat av: Eric

Jag har aldrig sett en bild på din pappa förut, men jag måste bara säga att jäklar vad häftig han ser ut på bilden! I stuk med Hollywood-stjärna, typ Brad Pitt. :)

2009-11-02 @ 08:38:17
URL: http://sanktcolonist.tumblr.com/
Postat av: systern

Jag älskar dig lilla gumman och allt som gör ont i dig gör ont i mig... Han finns med dig i alla lägen ändå, gumman. Han lämnar dig aldrig.

2009-11-02 @ 09:05:19
URL: http://vildvittrans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0