Mitt 2009

Publicerat: 2010-01-01 Kl: 13:46:20 | I kategori: Glamour



Jag gör som alla andra, en summering av 2009!

JANUARI
Jag började året med att åka till Stockholm med Emma för att shoppa och mysa, detta gjorde att vi kom varandra närmare vilket jag är otroligt glad för! I januari var det också en hel del roligt festande, träffade nya fina människor och träffade Pato. Efter nästan en månads flirtande så blev vi tillsammans, han charmade mig med fina sms och blommor haha. Jag hade mycket i skolan, var stressad, mådde dåligt och fick några slags stressutslag vilket inte gjorde det bättre. Jag och Cisi stickade Åremössor till vårat projektarbete vilket väckte en liten hobby hos mig.



FEBRUARI
Denna månad hade jag fortfarande grymt mycket i skolan, jag stickade, jag festade, jag såg på film. Lillebror fyllde 17 år också! MEN just denna månad hände en sak som skulle förändra mitt liv till det positiva, jag och Jonas fixade praktikplats på Posten som sedan ledde till sommarjobb och där jag jobbar nu! Grymt glad för det.




MARS

Jag fyllde 19 år (och Pato 20 på samma dag)! Jag firade med Emma och Cisi hemma hos mig med god mat och mys. Sedan drog vi ner till Ljustadalen där Pato hade lokalfest och det var bra. Jag och lillebror köpte vår kamera, Nikon D40 som idag är min bebis och har en mass tillbehör till. Jag framkallade grymt mycket bilder som jag sedan har fäst på min dörr som ett litet kollage. Jag köpte (äntligen) en fin soffa till mitt rum!




APRIL

Det hände inte så mycket denna månad. Jag, Emma och Cisi bestämde oss för att åka till Peace and love till sommaren, så jag bokade biljett men Emma och Cisi hann inte så det blev inget.. Jag var på Bk i Sundsvall för första gången i hela mitt liv, vilket sedan har blivit ett ställe jag har gått till en hel del, inte för att jag gillar det, utan för att där har man kommit in haha. Hälsade på syster i Hudik och alla fina barnen



MAJ
Min fina och underbar vän Emma fyllde (äntligen!!) 18 år och hade en grymt bra fest hemma hos henne i Indal. Mammsen fyllde också år. Världens finaste Cisi fyllde såklart också år! (Carro med haha) Vi fotograferade oss inför studenten och alla var så fina och kände att det snart var nära!! Men stressen låg ändå kvar för min (och alla andras) del. Jag lärde känna Daniella (Cisis kompis), en rikitgt fin tjej som vi nu har tappat kontakten med, synd.




JUNI
Jag säger bara: STUDENTEN!!! Det är nog det enda som kan beskriva denna månad, så underbart! Bästa dagen hittills! Verkligen en underbar tid, och alla festerna. Jag saknar gamla klassen men vi har alltid möjlighet att träffas, bara orken som ska hittas.. Resten av juni så jobbade jag och firade fina Paula som fyllde 19. Sedan var det tolv år sedan, det firades inte, men det påmindes.




JULI
Jobbade, badade, solade, var glad över att mina utslag var nästintill borta, festade. Jag gjorde min första tatuering! Tre stjärnor på foten, som står för mina syskon. Jag for till Leksand med Pato, Tommy, Masken och Erika det var riktigt mysigt. Jag var även på Härnösands stadsfest.



AUGUSTI
Cisi och jag bokade biljetter till Marilyn Manson (men han ställde ju sedan in..Hmpf) Var nere hos syster med familj och Pato. Erica berättade att hon var gravid (så glad för hennes skull!) Jag köpte mitt första objektiv (Nikkor 50 mm f/1.8D) och mellanringar.



SEPTEMBER
JAG STARTADE DENNA NYA BLOGG! Efter något år med min förra (fula) så tyckte jag att det var dags för lite nytt. Jag fick fortsätta jobba på Posten trots att mitt sommarjobb var slut och jag var överlycklig. Jag fick lära mig lite nya distrikt, bland annat lantbrevbärare som jag tycker är absolut roligast! Jag fotade och exprimenterade en hel del med mitt nya objektiv, fotade en hel del blommor. Jag och Cisi byggde en fotobox.


OKTOBER
Jag köpte mitt andra objektiv (Tamron AF 70-300/4-5,6). Jag köpte också min fjärrutlösare som nästan är världens bästa uppfining för mig med skakiga händer. Jag fortsatte att jobba på Posten. Jag festade inte lika mycket denna månad, jag myste med mina fina vänner och var en del i Birsta.


NOVEMBER
Snön kom, jag är inte ett så stort fan av snö men jag lärde mig att tycka om den lite mer då man kan fota den (och om man har massvis med kläder på sig) Jag var med Cisi i Stockholm, då det egentligen var tänkt att vi skulle se Marilyn Manson men det blev en shoppingresa! Mycket underbar resa! Jag stickade även min första halsduk! Jag träffade Cisis vänner från Karlstad som var trevliga prickar!



DECEMBER
Sista månaden på året.. Jag började månaden med att åka till Stockholm (igen) med Emma och Cisi för att umgås med Sonja! Det var en riktigt riktigt rolig resa! Vi shoppade, åt god mat, träffade nytt och roligt folk och festade! Jag stickade två stycken halsdukar till mina fina vänner Paula och Emma som de skulle få i julklapp. Firade Eriksson som fyllde 20 år! Hade årets kanske bästa utekväll med Emma, Sonja och Cisi! Köpte en ny kompaktkamera. Och firade jul och nyår såklart!




DET VAR MITT 2009

Hoppas 2010 blir bra, det tror jag. Jag ser en hel del framför mig men som jag inte vill dela med mig av än.

HEJDÅ


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄLSKAR DIG

2010-01-01 @ 14:37:21
Postat av: emma

det var jag;D

2010-01-01 @ 14:37:52
URL: http://esoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0