Tomma ord

Publicerat: 2011-10-23 Kl: 20:19:03 | I kategori: Deep talk



Alla dessa tomma ord
Ord som just där och då verkar rätt och ärligt
men som dagen efter bara känns som ett enda skämt
Allt prat om mig
hur bra jag är, till och med perfekt
Glädjen då man får höra dom orden
Orden som känns för bra för att vara sanna
och som dagen efter är just det
För bra för att vara sanna
Då är jag tillbaka i samma spår
Där jag känner mig allt annat än bra och perfekt
För det är just dagen efter, vardagen, som är ärlig och rätt
Inte en kväll med lite alkohol och en för stor och tom säng
Det ärliga är en söndag, ensam, under en filt och ens enda sällskap är tvn och Melissa Horns fina toner
Jag ska aldrig mer lyssna på dessa tomma ord
Alla dessa tomma ord
Ord som just där och då verkar rätt och ärligt
men som dagen efter bara känns som ett enda skämt
Allt prat om mig
hur bra jag är, till och med perfekt
Glädjen då man får höra dom orden
Orden som känns för bra för att vara sanna
och som dagen efter är just det
För bra för att vara sanna
Då är jag tillbaka i samma spår
Där jag känner mig allt annat än bra och perfekt
För det är just dagen efter, vardagen, som är ärlig och rätt
Inte en kväll med lite alkohol och en för stor och tom säng
Det ärliga är en söndag, ensam, under en filt och ens enda sällskap är tvn och Melissa Horns fina toner
Jag ska aldrig mer lyssna på dessa tomma ord





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0