there is always hope.

Publicerat: 2014-02-18 Kl: 18:16:00 | I kategori: Deep talk


 
Det är närmare midnatt än vad det är närmare morgon
Det är mörkt och kyligt ute, så jag måste ha en extra kofta under skinnjackan
Mannen vid taxin väntar på nya kunder som vill hem i nattens timmar med några drinkar i kroppen
Tjejen vid snabbmatskassan suckar inombords efter den trettioandra kunden som vill ha en kebabtallrik med vitlökssås
Hon vill bort och tänker på en annan dag, en framtid med någon annan, med han
 
Jag och många andra står och väntar på en buss som skulle ha kommit för två minuter sedan
Den trötte herren muttrar och tittar ännu en gång på klockan
Jag tar in doften, ljuset, ljudet och livet i denna stad innan jag kliver på bussen som ska ta mig hem
Hem till ett hem som inte känns som mitt hem
Hem till en stad som aldrig välkomnar mig
Och jag välkomnar aldrig den
 
Jag vill ha ett hem i staden jag åker ifrån
Ett hem i småstädernas storstad, där vill jag vara och där ska jag en dag hitta hem
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0